لوگو

تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل ادز، یه روش تبلیغاتی کم هزینه و خیلی موثر محسوب می‌شه که برای افزایش فروش و به دست آوردن کاربرهای جدید، کارآمد هست.

آشنایی
با دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام ما
Hubswot

تماس با ما
021-86071477

ایمیل ما
[email protected]

فهرست

تبلیغات در گوگل

روش‌های تبلیغاتی مختلفی توی دنیای اینترنت وجود داره که یکی از ساده‌ترین اونا که خیلی هم زود به نتیجه می‌رسه، تبلیغات گوگل ادز هست. این قابلیت تبلیغاتی رو خود گوگل در اختیار وب سایت‌ها و کسب و کارها قرار می‌ده و بهترین جای صفحات سرچ رو هم بهش اختصاص داده. دقیقا اون بالا و جایی که کاربر پیش از هر جای دیگه‌ای، چشمش میفته. جالبه بدونین که Google Ads، سابقه طولانی هم داره و تقریبا فقط دو سال دیرتر از خود گوگل، روی کار اومده.

حالا توی این مطلب قصد داریم به گوگل ادز نگاهی داشته باشیم و ببینیم برای خریدنش چیکار باید کرد.

تبلیغات در گوگل

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یا همون گوگل ادورز، یه نوع تبلیغات پولی هست که شما باید به ازای هر کلیک یا ایمپرشن، براش مبلغی پرداخت کنین. به این شکل که مثلا اگه شما می‌خواین کرم ویتامین سی رو تبلیغ کنین، وقتی کاربر میاد این کرم رو سرچ می‌کنه، آدرس وب سایت شما اون بالا یعنی توی کادر گوگل ادز باشه و کاربر این نتیجه رو ببینه (ایمپرشن) و واردش بشه (کلیک)، از این بابت باید هزینه‌ای پرداخت کنین که همون تبلیغات کلیکی رو پوشش می‌ده.

از اونجایی که تبلیغات گوگل ادز، توی نخستین نتیجه‌های سرچ قرار می‌گیرن، معمولا کاربرها خیلی بهشون توجه دارن و همین که از سمت گوگل پیشنهاد شدن، باعث می‌شه که با ضریب بالایی روشون کلیک بشه.

جالبه بدونین که نرخ کلیک گوگل ادز، نزدیک به 8 درصد هست. یعنی به اندازه 8 درصد از کاربرهایی که اینطوری تبلیغ شما رو مشاهده می‌کنن، روی اون کلیک می‌کنن.

انواع کمپین در گوگل ادز

کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی می‌شه توی گوگل ادز، راه انداخت:

  •       کمپین تبلیغاتی جستجو: این نوع تبلیغ که از نوع متنی هست، توی صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شه و احتمالا برای شما آشناترین نوع تبلیغات گوگل ادورز هست. یعنی درست بالای نتایج ارگانیک سرچ، یه کادر میاد که کنار لینک وب سایت، کلمه Ad رو می‌بینین.
  •       کمپین تبلیغاتی نمایشی: تبلیغات تصویری رو گوگل میاد توی شبکه وب سایت‌های خودش یعنی Google Display Network، توی کادرهای مختلف، نمایش می‌ده و آمار می‌گه که بازدهی خیلی خوبی هم دارن.
  •       کمپین تبلیغاتی ویدیویی: تبلیغات ویدیویی، معمولا توی یوتیوب نمایش داده می‌شن و اتفاقا نرخ تبدیل خیلی بالایی هم دارن.
  •       کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن: توی این نوع تبلیغ ادورز، قراره کاربر رو برای خرید و نصب یه اپلیکیشن، ترغیب کنیم. اینطوری باکس تبلیغ، توی گوگل پلی، یوتیوب یا سرچ گوگل میاد. برای این نوع تبلیغ، شما باید اطلاعات اپلیکیشن رو به گوگل بدین تا خودش کادر تبلیغ رو بسازه.
  •       کمپین تبلیغاتی خرید: توی این کمپین، قیمت و تصویر محصول نمایش داده می‌شن و کاربر برای خرید ترغیب می‌شه. اینطوری شما باید اطلاعات مهم محصول رو توی Google Merchant Center وارد کنین تا به کاربر نمایش داده بشه و بتونه اگه خواست، برای خرید کلیک کنه.

مزایای حضور در تبلیغات گوگل ادز

همونطور که بالاتر هم اشاره کردیم، تبلیغات در گوگل ادز، یکی از روش‌های موثر و زودبازدهه که خیلی زود شما رو به نتیجه می‌رسونه. از جمله مزایای خرید تبلیغات گوگل ادز، این موارد رو یادتون باشه:

  •       جلو زدن توی میدون رقابت فروش با کسب و کارها و وب سایت‌های مشابه. زمانی که شما توی میدون سئو زورتون رو زدین و نتونستین رقباتون رو پشت سر بذارین، گوگل ادز یه فرصته که یهو بیاین اون بالا و بتونین فروش خوبی رو تجربه کنین.
  •       به دست آوردن ترافیک خوب و اضافه کردن کاربرهای جدید به وب سایت. زمانی که وب سایت و صفحه فرود شما، اون بالا توی نتایج سرچ قرار می‌گیره، ایمپرشن خوبی به دست میاره و قطعا یه بخشی از این کاربرا، جذب می‌شن و روی لینک کلیک می‌کنن. اینجوری ترافیک خیلی خوبی به وب سایت شما وارد می‌شه که قطعا تاثیرات مثبتی داره.
  •       زمانی که با Google Ads کار می‌کنین، این امکان براتون وجود داره که نتایج رو اندازه‌گیری کنین و بتونین خیلی راحت اونارو تجزیه و تحلیل کنین. چنین تجزیه و تحلیلی، به شما فرصت می‌ده تا تو دفعات بعدی، تصمیم‌گیری خیلی بهتری برای خط تبلیغاتی خودتون داشته باشین.
  •       هدفمند بودن تبلیغات در Google Ads، هم یه امتیاز عالیه. اینطوری شما می‌تونین تبلیغات رو لوکال کرده و به منطقه جغرافیایی خاصی محدود کنین یا این که زبان و دیگر موارد خاصی رو هدف بگیرین. در واقع اینجوری شما مشتری‌ها توی بازار عام رو به بازار هدف خودتون محدود کردین.

هزینه تبلیغات در گوگل

خرید اکانت گوگل ادز

برای خرید اکانت گوگل ادز از آنجایی در ایران تحریم هست، معمولا از شرکت های واسطه خریداری میشود. این شرکت ها چینش اولیه اکانت را انجام و آن را به حساب بانکی ارزی متصل می کنند و بعد اکانت را در اختیار شما قرار می دهند. 

برخی از این واسطه ها هم علاوه بر آن، هزینه ای برای مدیریت اکانت دریافت میکنند و کمپین های شما را مدیریت میکنند.

شرکت هابسوات نیز یکی از این شرکت هاست. اکانت را برای شما خریداری و مدیریت میکند.

دقت داشته باشین که هزینه تبلیغات در گوگل ادز، توی همون قالب به ازای هر کلیک یعنی PPC هستش. اما اینطوری پیش می‌ره که شما باید بالاترین مبلغ پیشنهادی خودتون رو بدین. مثلا شما میگین حداکثر پیشنهاد من برای هر کلیک، به اندازه 3 دلار هست. حالا اگر هزینه‌ای که گوگل در نظر گرفته باشه، کمتر از این باشه، شما می‌تونین اون جایگاه رو بگیرین، اما اگه پیشنهادتون کمتر باشه، رد می‌شه.

البته وقتی می‌خواین گوگل ادورز بخرین، سه تا قالب مختلف دارین که بسته به سلیقه خودتون، می‌تونین هر کدوم رو انتخاب کنین. این سه تا رو اینجا آوردیم:

  •       هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک یا CPC
  •       هزینه تبلیغات در هر 1000 نمایش یا ایمپرشن یا CPM
  •       هزینه تبلیغات به ازای هر تعامل یا CPE

حالا گوگل میاد صفحه فرود شما رو بررسی می‌کنه و بودجه‌ای هم که در نظر گرفتین رو مطابق با اون حساب و کتاب می‌کنه و اگه ببینه اوضاع صفحه فرود و کیوردتون خوبه، ممکنه هزینه کمتری هم براتون لحاظ کنه. در واقع اینجا یه امتیازی قراره بین 1 تا 10 به شما داده بشه که هر چی بهتر باشه، هزینه کمتری برای خرید گوگل ادز، پرداخت می‌کنین.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

ما در هابسوات مدیریت کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز شما را با مبلغ ماهانه ۵ میلیون تومان انجام می دهیم.

لازم به ذکره که هزینه تبلیغات در گوگل ادز، بسته به موقعیت جغرافیایی، نوع کلمات کلیدی که توی چه حوزه‌ای باشن، وضعیت وب سایت و …، متغیره. حتی از کشوری به کشور دیگه فرق داره. اگه کلمه کلیدی که انتخاب کردین، رقبای قوی‌تری داشته باشه و سودآوریش بالاتر باشه، هزینه ادورز اون هم بیشتره.

هزینه تبلیغات در گوگل

چرا آژانس دیجیتال مارکتینگ هابسوات؟

زیرا آژانس هابسوات برای شارژ اکانت ها کارمزد دریافت نمیکند. شرکت های دیگر به ازای شارژ و مدیریت اکانت ها، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت میکنند. برای مثال اگر ماهانه ۲۰ کمپین را برای شما مدیریت کنند، ۴ – ۵ تومان هزینه کارمزد دریافت میکنند. اما هابسوات این کارمزد را دریافت نمی کند. و با خیال راحت می توانید مدیریت بی نهایت کمپین را در ماه با ۵ تومان به ما بسپارید.

اگه خوشت اومد مقاله رو به اشتراک بزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *