آشنایی
با دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام ما
Hubswot

تماس با ما
021-86071477

ایمیل ما
[email protected]

فهرست

نرخ تبدیل + روش بهینه سازی و اهمیت آن

نرخ تبدیل یا Conversion Rate، به درصدی از کاربرها گفته می‌شه که بعد از مشاهده یا کلیک روی یه چیز خاص، اقدام مورد نظر رو انجام می‌دن. حالا این اقدام می‌تونه خرید محصول، ثبت نام توی خبرنامه، دانلود فایل یا هر اقدام دیگه‌ای باشه که براش تلاش می‌کنین. حالا اگه می‌خواین در مورد نرخ تبدیل و اهمیت اون توی گوگل ادز بیشتر بدونین، تا آخر این مطلب با ما همراه باشین.

نرخ تبدیل چیست

نرخ تبدیل چیست؟

همون طوری که بالا هم گفتیم، نرخ تبدیل به میزان کاربرهایی گفته می‌شه که در ازای تلاش‌های شما برای یه اقدام، اون اقدام روی توی وب سایت یا اپلیکیشن انجام دادن. مثلا شما هدفتون این بوده که کاربرها روی یه باکس توی وب سایت کلیک کنن و نرخ تبدیل، اون تعداد کاربرهایی می‌شن که اومدن توی سایت و روی اون باکس کلیک کردن. حالا می‌شه حدس زد که هر چی نرخ‌تبدیل بالاتر باشه، وضعیت سایت بهتره و تونستیم به اون هدفی که می‌خواستیم نزدیک‌تر بشیم.

عوامل زیادی می‌تونن روی نرخ تبدیل تاثیر بزارن؛ مثل:

  • کیفیت محصول یا خدمات شما
  • طراحی و کاربری وب سایت
  • پیام تبلیغاتی شما
  • مخاطب‌های هدف شما
  • قیمت گذاری
  • رقابت و …

با رهگیری و تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل وب سایت خودتون، می‌تونین نقاط قوت و ضعف رو شناسایی کنین و برای بهبود اونا، هر کاری لازمه رو انجام بدین.

حالا اینجا می‌خوایم چند تا نکته برای افزایش نرخ تبدیل رو ارائه بدیم:

  • به مخاطبای هدف خودتون توجه کنین: تبلیغات و محتوای وب سایت رو به شکلی هدف گیری کنین که برای افرادی که به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستن، جذاب باشه.
  • یه پیشنهاد ارزشمند ارائه بدین: به مخاطبای خودتون دلیلی بدین که اقدام مورد نظر شما رو انجام بدن.
  • از یه فراخوان برای اقدام (CTA) واضح و قوی استفاده کنین: به مخاطب‌های خودتون به شکل واضح بگین که چه کاری می‌خواین انجام بدن.
  • وب سایت رو برای نرخ تبدیل بهینه کنین: وب سایت خودتون رو به شکلی طراحی کنین که استفاده از اون آسون باشه و کاربرها بتونن به راحتی اقدام مورد نظر شما رو انجام بدن.
  • از تست A/B استفاده کنین: دو نسخه مختلف از یه صفحه یا تبلیغ رو آزمایش کنین تا ببینین کدومشون یه نرخ تبدیل بالاتری دارن.

یادتون باشه با افزایش نرخ تبدیل، می‌تونین بازده سرمایه گذاری خودتون یعنی ROI رو بالا ببرین و به هدف‌های تجاری که داشتین، برسین.

نرخ تبدیل در گوگل ادز

نرخ تبدیل در گوگل ادز

اگه بدونین که گوگل ادز چیست، حتما باید در مورد اهمیت نرخ تبدیل هم توی اون اطلاعات کافی به دست بیارین. نرخ‌تبدیل توی گوگل ادز، درصدی از کلیک‌ها روی تبلیغات شما است که به اقدام مورد نظر شما منجر می‌شه. این اقدام می‌تونه خرید محصول، ثبت نام توی خبرنامه، دانلود فایل یا هر اقدام دیگه‌ای باشه که شما برای اون، کمپین تبلیغاتی خودتون رو راه اندازی کردین.

مثلا فرض کنین که 1000 نفر روی تبلیغ شما کلیک کردن و 50 نفر از اونا محصول شما رو خریدن. اینجوری نرخ تبدیل شما می‌شه 5 درصد.

نرخ تبدیل یکی از مهم‌ترین معیارها توی گوگل ادز هستش، چون نشون می‌ده که تبلیغات شما چقدر موثر توی جذب مشتری‌های بالقوه بوده و چطوری و چقدر تونسته اونا رو به مشتری‌های واقعی تبدیل کنه. نرخ‌تبدیل بالا نشون می‌ده که تبلیغات شما، خوب هدف گیری شدن و پیام شما تونسته برای مخاطب‌ها، جذاب باشه. برعکس نرخ‌تبدیل پایین، می‌تونه به این معنی باشه که تبلیغات شما به افراد مناسب نشون داده نمی‌شه یا این که پیام شما به اندازه کافی متقاعد کننده نیست.

راه‌های ردیابی نرخ تبدیل

ردیابی نرخ تبدیل به شما کمک می‌کنه تا اثربخشی بازاریابی خودتون رو ارزیابی کنین و راهکارهایی برای بهبود اون، پیدا کنین. روش‌های مختلفی برای ردیابی نرخ‌تبدیل وجود داره، از جمله:

استفاده از ابزارهای تحلیل وب

  • شما می‌تونین از ابزارهای تحلیل وب، برای ردیابی نرخ تبدیل کمک بگیرین:
  • گوگل آنالیتیکس: این ابزار رایگان هست و به شما امکان می‌ده منابع ترافیک، رفتار کاربرها، نرخ‌تبدیل و … رو توی وب سایت خودتون، ردیابی کنین. حتما توصیه می‌کنیم که آموزش اتصال سایت به گوگل آنالیتیکس رو دنبال کنین.
  • ابزار Adobe Analytics: این ابزار پولی هست و به شما امکان می‌ده تجزیه و تحلیل‌های عمیق‌تری از داده‌های وب سایت خودتون انجام بدین.
  • ابزار Matomo: این ابزار منبع باز هست و به شما امکان می‌ده داده‌های وب سایت خودتون رو به صورت خصوصی ردیابی کنین.

اهمیت نرخ تبدیل

اهمیت نرخ تبدیل در گوگل ادز

همون طور که گفتین نرخ تبدیل بالا توی گوگل ادز، نشون می‌ده که چقدر تبلیغات شما تونسته موثر باشه و به اون چیزی که خواستین رسیده باشین. به همین دلیل هست که از نرخ‌تبدیل به عنوان یکی از معیارهای مهم و اصلی توی نتایج گوگل ادز، استفاده می‌کنن. اینجا چند تا دلیل رو آوردیم که اهمیت نرخ‌تبدیل توی گوگل ادز رو نشون می‌دن:

  • این نرخ به شما کمک می‌کنه تا بفهمین تبلیغات شما چقدر موثر هستن: نرخ‌تبدیل به شما نشون می‌ده که چه تعداد از افرادی که تبلیغات شما رو می‌بینن، در واقع اقدام مورد نظر شما رو انجام می‌دن. این اطلاعات می‌تونه به شما کمک کنه که بهینه سازی موثرتری داشته باشین.
  • به شما کمک می‌کنه تا مخاطب‌های هدف رو بهتر بشناسین: با تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل، می‌تونین ببینین که کدوم گروه‌ از مخاطب‌ها بیشتر به تبلیغات شما پاسخ می‌دن. این اطلاعات می‌تونه به شما کمک کنه تا تبلیغات خودتون رو به طور دقیق‌تر هدف‌گیری کنین و به افراد مناسب برسین.
  • به شما کمک می‌کنه تا هزینه‌های تبلیغاتی خودتون رو کاهش بدین: اگه نرخ‌تبدیل شما پایین باشه، به این معنی هست که برای هر فروشی که انجام می‌دین، پول بیشتری خرج می‌کنین. با افزایش نرخ تبدیل، می‌تونین هزینه‌های رقابتی خودتون رو کاهش بدین و سودآوری بیشتری داشته باشین.
  • به شما کمک می‌کنه تا تجربه کاربری رو بهبود بدین: نرخ‌تبدیل می‌تونه شاخصی از تجربه کاربری وب سایت یا صفحات فرود شما باشه. اگر نرخ تبدیل شما پایین باشه، می‌تونه به این معنی باشه که مشکلاتی توی وب سایت شما وجود داره که کاربرها رو از انجام اقدام مورد نظر باز می‌داره. با شناسایی و رفع این مشکلات می‌تونین تجربه کاربری را بهبود بخشیده و نرخ‌تبدیل وب سایت خودتون رو بالا ببرین.

سخن پایانی

با توجه به چیزی که در مورد نرخ تبدیل و اهمیت اون توی گوگل ادز دیدیم، به نظر می‌رسه که برای یه وب سایت و از نظر یه سئوکار، موضوع نرخ‌تبدیل اهمیت زیادی داشته باشه. از این جهت باید پیوسته این نرخ رو اندازه گیری و رصد کرد و برای افزایش و بهتر شدن اون، برنامه ریزی درستی داشت. توی آژانس دیجیتال مارکتینگ هاب سوات، می‌تونین درباره نرخ تبدیل و روش‌های بهینه سازی اون، اطلاعات خیلی زیادی به دست بیارین.

اگه خوشت اومد مقاله رو به اشتراک بزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *