لوگو

ابزار های سئو

از بهترین ابزار های سئو که عصای دست هر سئوکاری هستن رو تو این مقاله نام میبریم. بعضی از این ابزارها رایگان هستن و بعضی دیگه‌شون نیاز به خرید اکانت دارن.

آشنایی
با دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام ما
Hubswot

تماس با ما
021-86071477

ایمیل ما
[email protected]

فهرست

معرفی بهترین ابزار های سئو

وقتی که قرار باشه یه وب سایتی، درست و حسابی سئو بشه و بتونه رتبه و ورودی‌های خوبی بگیره، باید حتما مسئول سئوی سایت، از بهترین ابزار های سئو هم برای پیشبرد کارش استفاده کنه. درسته که سئو یه دانشه همیشه در حال تحول و پیشرفت هست، اما ابزار های تقریبا ثابتی وجود دارن که باید حتما ازشون به درستی استفاده بشه. البته ابزار های سئو خیلی خیلی متنوع هستن و سئوکار باید بدونه که کدوم‌هاشون به درد می‌خورن و کدومشون اونطور که باید کاربردی ندارن.

توی این مطلب هم می‌خوایم نگاهی کوتاه به اون ابزار های سئو داشته باشیم که کاربرد عالی دارن و می‌شه ازشون به نفع بهینه‌سازی وب سایت، استفاده کرد. به همین خاطر دعوت می‌کنیم که شما هم تا آخر این مقاله با ما همراه بشین.

 

ابزار های تحلیل وبسایت

 

لیست ابزار های سئو

از بهترین ابزار های سئو که عصای دست هر سئوکاری هستن، مواردیه که پایین‌تر بهشون اشاره می‌کنیم. یادتون باشه که بعضی از این ابزارها رایگان هستن و بعضی دیگه‌شون نیاز به پرداخت حق عضویت دارن.

ابزار گوگل Search Console، چه کاربردی داره؟

خود گوگل سرچ کنسول، با وجود اینکه در دسترس‌ترین ابزاری هست که سئوکارها دارن، می‌شه گفت بهترین اونا هم به شمار میاد. سرچ کنسول کاملا رایگانه و از اونجایی که اطلاعاتش مستقیم از گوگل میاد، خیلی خیلی قابل اعتماده. یعنی اگر بخوایم یکی از این ابزار ها رو بگیم که نسبت به بقیه اطلاعات مطمئن‌تری داره، همین سرچ کنسوله.

توی سرچ کنسول، قشنگ می‌تونین ببینین که چه اتفاقاتی روی سایتتون افتاده و چه کوئری‌هایی دیده شدن و کلیک گرفتن. همین طور صفحات موفق سایتتون و باگ‌های صفحات دور افتاده رو مشاهده می‌کنین. اینطوری فرصت دارین که با دیتای خود گوگل، صفحات مختلف وب سایت رو بهینه‌سازی کنین.

ابزار Moz چیست؟

یکی دیگه از سایت‌های عالی برای آنالیز هر وب سایتی، سایت MOZ هستش. Moz هم بخش رایگان داره و هم پولی. اگه بخواین از قسمت رایگان این ابزار سئو استفاده کنین، می‌تونین راحت بک لینک‌ها رو ببینین و با یه محدودیت هم تحقیق کلمات کلیدی رو انجام بدین. البته یادتون باشه که سایت Moz برای کاربرهای ایرانی، فیلتر شده و باید یه راه حلی برای این قضیه داشته باشین تا بتونین از امکانات این ابزار سئویی، استفاده کنین.

اشنایی با ابزار های سئو

عملکرد Google Analytics، چگونه‌ست؟

یکی از ابزار های خیلی قوی و جامع برای سئو، گوگل آنالیتیکس هست. هیچ سئوکاری رو پیدا نمی‌کنین که بتونه بدون استفاده از گوگل آنالیتیکس، دیتای قوی برای تعیین استراتژی سئوی خودش داشته باشه. به علاوه آنالیتیکس، یه مرجع عالی برای ردیابی رفتار کاربر هست. یعنی همون چیزی که بهش احتیاج دارین تا قدم‌های بعدی و بعدی سئو وب سایت رو بهینه‌سازی کنین.

می‌شه به جرأت گفت که گوگل آنالیتیکس به همراه سرچ کنسول، دو بازوی قدرتمند سئو هستن که بدون اونا، نمی‌شه بهینه‌سازی صفحات وب سایت رو بدون نقص انجام داد.

کاربرد GTMetrix چیست؟

به جرات میشه گفت که بهترین سایت آنالیز سئو، GTMetrix هستش. این ابزار آنالیز سایت، کمک می‌کنه تا خیلی از مشکلات سایت رو متوجه بشین و بدونین که باید از چه راه حلی برای رفع اونا، کمک بگیرین. مثلا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جی تی متریکس، اینه که به وسایت مورد نظر شما، یه نمره از A به پایین می‌ده. حالا هر چی این نمره از A دورتر باشه، یعنی وضعیت وب سایت خراب‌تره! از اون طرف اگه وب سایت شما A بگیره، یعنی اوضاعش روبراهه.

Ahrefs چیست؟

Ahref، یکی از ابزار های خیلی عالی برای تحلیل سایت هست. اگه می‌خواین تحقیق کلمات کلیدی رو برای سایت مورد نظر خودتون انجام بدین، ahref، حتما لازمتون می‌شه. از طریق این سایت می‌تونین گپ‌های محتوایی رو هم خیلی خوب پیدا کنین. البته ahref پولی هستش و فقط بخش کوچیکی از اون رو می‌تونین به شکل رایگان استفاده کنین. برای استفاده کامل از این سایت، می‌تونین اکانت اشتراکی بخرین و راحت ازش به نفع سئوی وب سایت خودتون، استفاده کنین. به علاوه توی سایت ahref، خطاهای وب سایت هم خوب نمایش داده می‌شن و اینطوری شما می‌تونین راحت خطاهای سایت رو پیدا کنین و به موقع برای رفع اونا، هر کاری که لازمه انجام بدین.

ابزار Screaming Frog، چطور به سئو کمک می‌کنه؟

اسکریمینگ فراگ، از بهترین ابزار های سئویی هست که مثل یه نرم افزار روی سیستم شما نصب می‌شه و از طریق اون، می‌تونین خیلی راحت وب سایت رو بررسی کنین. اسکریمینگ فراگ، شبیه به خزنده گوگل، وارد وب سایت می‌شه و تک به تک صفحات اون رو بررسی می‌کنه. این شبیه سازی به شما کمک می‌کنه تا یه گراف کامل از لینک سازی سایت رو ببینین و خیلی راحت مشکلات اون رو بررسی کنین. اینطوری صفحات یتیم و دورافتاده و بدون دسترسی رو تشخیص می‌دین و برای این که خزنده‌های واقعی گوگل به این صفحات دسترسی داشته باشن، لینک‌سازی درست رو انجام می‌دین.

به علاوه از طریق اسکریمینگ فراگ، خیلی خوب می‌تونین صفحات مشکل‌دار وب سایت رو هم پیدا کنین و دونه دونه مشکلات مربوط به اون صفحات رو هم برطرف کنین.

Semrush چیست؟

Semrush هم یکی از ابزار سئویی و در واقع یه وب سایت هست که دو نسخه رایگان و پولی داره. توی نسخه رایگان Semrush، می‌تونین بک لینک‌های سایت رو به اضافه رتبه صفحات، دنبال کنین. همین طور زمانی که قصد تحلیل رقبا و آنالیز وب سایت‌های رقیب رو داشته باشین، Semrush یه گزینه عالی به حساب میاد.

 

 

ابزار های سئو کدامند؟

 

چرا به ابزار های سئو نیاز داریم؟

از اونجایی که انجام استراتژی سئو و بهینه‌سازی وب سایت، نیازمند یه سری اطلاعات پایه‌ای و البته به روز هست، باید بالاخره یه ابزاری دستمون باشه تا اون اطلاعات رو ازش به دست بیاریم. مثلا اگه بخوایم ببینیم کدوم صفحات دارن ایمپرشن می‌گیرن و روی چه کلماتی این ایمپرشن رو می‌گیرن، از کجا باید بفهمیم؟ خب سرچ کنسول این اطلاعات رو به ما می‌ده. یا اگه بخوایم ببینیم سرعت صفحات وب سایت توی چه وضعیتی هست، از کجا اطلاعات دقیق به دست بیاریم؟ وب سایت MOZ و همین طور GTmetrix، این اطلاعات رو می‌دن.

و به همین شکل می‌شه اطلاعات لازم دیگه رو از بقیه ابزار های سئو به دست آورد و بعد از این اطلاعات برای تعیین استراتژی سئو، کمک گرفت.

نتیجه‌گیری

همون طور که توی این مطلب خیلی مختصر دیدین، ابزار های سئو خیلی متنوع هستن و هر کدوم به شکلی به تحلیل و آنالیز وب سایت خود شما و وب سایت‌های رقیب کمک می‌کنن. برای انتخاب بهترین ابزار های سئو، باید یادتون باشه که اطلاعات خروجی اون‌ها، کاملا مطمئن باشن. پس توصیه می‌کنیم که قبل از انتخاب ابزار سئو مناسب، حتما درباره هر یک از اونا، اطلاعات خوبی به دست بیارین. توی آژانس دیجیتال مارکتینگ هاب سوآت، در این باره مشاوره حرفه‌ای داده می‌شه. توصیه می‌کنیم که این فرصت رو از دست ندین.

 

اگه خوشت اومد مقاله رو به اشتراک بزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *